امروزنوشت

پراکنده نویسی های یک سحر همیشه دانشور

امروزنوشت

پراکنده نویسی های یک سحر همیشه دانشور

امروزنوشت

ای مالک من، من ملک توام، در ملک توام، قائم به توام، جز تو مرا یار و پناهی نبود.

به حضرت مادر:
اهل دل چون نامه انشا می کنند
ابتدا با نام زهرا می کنند

به امام دل ها و آقای جان ها:
دشمن بداند ما موج خروشانیم
زائیده بحریم فرزند طوفانیم
در سنگر اسلام بگذشته از جانیم
بازو به بازو صف به صف ما آهنین چنگیم
سنگر به سنگر جان به کف آماده جنگیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

امروزنوشت - چالش کتابخوانی

مثل اینکه عصر جدید کلا عصر چالش است و تا این چالش نباشد کسی دست به کاری نمی زند! حالا چه خیر باشد و چه شر. مثلا چالشی باید باشد به اسم داعش تا آمریکا اداهای همیشگی اش را دربیاورد و اصلا کیست که نداند اداهای آمریکا کلا چالشی اند، یا باید چالشی باشد به اسم... که مومنین و مومنات به خدا و پیغمبر فکر کنند و تزکیه کنند و تصفیه داشته باشند! (عطف به آخرین صحبت ها با زنان سرزمین من عزیز!) یا هم چالشی باشد به اسم آب و یخ که خلق الله دست یک عده مریض را بگیرند حالا هم که یک چالشی درست شده که آدم را وادار می کند به کتاب خواندن. که آدم باید یک کتاب به دوستی هدیه کند و پنج دوست را به کتاب خواندن دعوت کند. حالا سوال این است که فصل الخطاب این چالش کجاست که سوال های چالشی ها را جواب بدهد، مثلا اینکه من همین دو روز پیش یکی از کتاب های خیلی محبوبم را هدیه کردم، می شود این هدیه را جز چالش حساب کنیم؟ نظر به اینکه مراسم اهدای کتاب بعد از ارسال دعوتنامه برگزار شد و خب اینکه دعوتنامه را ندیدم دلیل کافی برای نپذیرفتن هدیه ام نیست سوال پررنگ تر و چالشی تر می شود! سوال بعد این است که آدم می تواند کتاب را به خودش هدیه بدهد؟ خب چه اشکالی دارد مثلا؟ و اینکه آیا امتحانی هم برگزار می شود از کتاب های خوانده شده؟

با تمام این سوال ها باز این چالش کتابخوانی خیلی بهتر از چالش های شری است که این روزها مدام دامن آدم را می گیرند. کلا اگر کمی دقت کنیم کلی چالش می بینیم به خدا! خدا به خیر کند ته این قرن چالشی را کلا. حالا در پی همه آن چالش هازنان سرزمین منعزیز لطف کرده و من را به این چالش فراخوانده با یک کتاب هزار صفحه ای که همین اسمش برای گرد شدن چشم و جذب شدن آدم کافی است دیگر کتابجریان های بزرگ در تاریخ اندیشه غربی؛ لوفان بومر. فکری ام چالش های من عجب چالش های بزرگ و قطور و دهن پرکنی هستند جدا! حالا من هم پنج نفر را به این چالش فرامی خوانم قربه الی الله!

بهابراهیم حدید عزیزضمن تاکید مجدد بر خدای چیزهای کوچک(آرونداتی روی)، همنام (جومپالاهیری) و خداحافظ گاری کوپر(رومن گاری) پیشنهاد می شود خواندنیازده جلد مقالات هم اندیشی های هنرچاپ فرهنگستان هنر. به پیوست دیدن فیلم آناکارنینا هم پیشنهاد می شود، ضمن اینکه خودت دلیل این تاکیدات را بهتر می دانی!!!

بهالست عزیزضمن تاکید بر روشنفکران و شکست در پیامبری(ایوا اتزیونی هالوی) و تشکل دهه پیشرفت(محمدصادق شهبازی) پیشنهاد می شود خواندنتحلیل هویت علم دینی و علم مدرناثر محمدرضا خاکی قراملکی.

بهزرنوشت عزیزپیشنهاد می شود خواندندفترچه ممنوعاثر آلبادسس پدس.

بهطهورای عزیزپیشنهاد می شود خواندنتفسیر انسان به انساناثر حضرت آیت الله جوادی آملی.

بهروبه راهعزیزضمن اعتراف به اینکه می دانم سر بسیار شلوغی دارد پیشنهاد می شود خواندنروانکاوی فرهنگ عامهاثر بری ریچاردز.

به همه دوستان عزیزی که این سطور را می خوانند هم پیشنهاد می شود گره خوردن با همه آثار دوست داشتنی همیشه استاد عزیز مرحوم علی صفایی حائری.

پ.ن: من مثل بقیه نیستم که خواندن کتاب ها را بدون کنترل رها کنم، من امتحان می گیرم، کتبی! و تازه باید کنفرانس هم بدید و مقاله هم بنویسید. بالاخص ابراهیم حدید حواسش باشد. خود دانید به هر حال!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۳ ، ۰۵:۵۶
سحر دانشور