امروزنوشت

پراکنده نویسی های یک سحر همیشه دانشور

امروزنوشت

پراکنده نویسی های یک سحر همیشه دانشور

امروزنوشت

ای مالک من، من ملک توام، در ملک توام، قائم به توام، جز تو مرا یار و پناهی نبود.

به حضرت مادر:
اهل دل چون نامه انشا می کنند
ابتدا با نام زهرا می کنند

به امام دل ها و آقای جان ها:
دشمن بداند ما موج خروشانیم
زائیده بحریم فرزند طوفانیم
در سنگر اسلام بگذشته از جانیم
بازو به بازو صف به صف ما آهنین چنگیم
سنگر به سنگر جان به کف آماده جنگیم

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

امروزنوشت - پیروزی شیخ حسن روحانی سند پیروزی ماست

                                                           بازی اشکنک نداشت

یکم- 22 خرداد 1384: صندوقها آرا را در آغوش می گیرند و باز پس دادنشان یعنی شمارش نوشته ها و رویت کردن آنچه که در ذهن ملت می گذرد و بیرون آمدن نام یک نفر! جمهور مردم کسی را برگزیده که به مذاق برخی ها خوش نمی آید و این بهانه ای است برای بنا نهادن خشت اول دیواری که کج است پس تا ثریا کج می رود.

قمار می کنند با هرآنچه که دارند و نشان می دهند تنها سیاست باز نیستند که قمار بازی می تواند روی دیگر سیاست بازی باشد. هرجا که بازی است بیهودگی هم هست و سیاست بازان قماربازان قهاری هم می شوند، این است که بازی در می آورند که زندگی و مردم و جمهوریت برایشان بازی ای بیش نیست. اما میز قمار رقیب می خواهد و رقیبی نیست، پس با خودشان قمار می کنند و چون زنگیان مست هل من مبارز می طلبند و با هر آشوب فریاد می زنند بازی اشکنک داره سر شکستنک داره! همه چیز برایشان بازی است و بازی برد و باخت دارد و آنها علی رغم بازی گریشان قواعد را نمی دانند.

با رقیب که می بازند «ت ق ل ب» بهانه می شود اما باخت بی رقیبشان بر سر میز قمار توجیهی ندارد؛ زده اند و شکسته اند و هزینه کرده اند و هزینه ساخته اند و آبرو را ریخته اند و دیگر هیچ.

بزرگان می دانند از یک بازی ناجوانمردانه تنها انگ ها و برچسب ها باقی می ماند و زخم های بی بهبود. عده ای دروغگو و دیکتاتور و دشمن مردم و دزد و هزار و یک چیز دیگر می شوند و آبرویشان حراج می شود؛ اما مردم تماشاگران خوبی اند و نجیب و آرام. فهم بازی گران برایشان آسان است و «ف ت ن ه» را از دل فریادها می شناسند حتی اگر همه جا تیره و غبارآلود باشد.

دوم- 24 خرداد 1392:بازی را زودتر شروع کرده اند با همان قواعد ناجوانمردانه! با تهمت و دروغ. چون شیاطین درگوشی نجوا می کنند و هلهله ها را حواله می کنند برای بعد، چهباز هم همه چیز برایشان بازی است و هیچ رنگی را برنمی تابند و زنگ ها را از پیش به صدا درمی آورند. شاید خوانده اند حنایشان دیگر رنگی ندارد!

انتخابات «آ ز ا د» از دل گمگمه هاشان بیرون می آید تا تداعی گر «ت ق ل ب» باشد؛ تقلب زمانی است که مردم نخواهند دستشان با حنای آنها رنگی شود و انتخاب آزاد مرزهایش را از نگاه آنها وام می گیرد. گمگمه پشت گمگمه...

کاغذها که به صندوق وارد می شوند، نامشان که بیرون می آید بازی را تمام شده می دانند و آماده سر دادن هلهله، اما هنوز نفهمیده اند رقیبشان اهل بازی نیست که اگر بود همان چهار سال پیش بازیشان می داد. رقیب جدی تر از این حرفهاست و سیاست برایش عین دیانت است و دیانت از لهو و لعب و لغو و بازی به دور، پس بازی نمی کند و آرام و نجیب، انتخاب جمهور مردم را شکرگزار است.

برد برای رقیبش حنایی است که مردم رنگش را پذیرفته اند حتی اگر مورد پسند خودش نباشد و روسیاهی به سیاست بازان قماربازی می ماند که ذغال وار سفیدی را در گرو رنگ خود می دانند ولاغیر!

نامشان از صندوق دولت دروغگو و نظام دیکتاتور بیرون می آید و همین دولت متقلب و نظام دیکتاتور دیروز، امروز دموکرات ترین انتخابات را برگزار می کند.

می خواهم بگویم برد شیخ حسن سند روسفیدی نظام و انقلاب و روسیاهی قماربازان سیاست باز است. برد شیخ حسن نظام را آماده جهشی بزرگتر از پیش کرده است.

 پ.ن: ما شکست خوردیم، اما این شکست از آن شکست هایی است که می ارزد به هزار و یک پیروزی! ما شکست خوردیم تا ببینیم کسانی که تا چند وقت پیش می گفتند انتخاباتی در ایران وجود ندارد امروز می گویند دموکرات ترین انتخابات انتخابات ایران است، ما شکست خوردیم تا به چشم ببینیم خودمحوری ها را، ما شکست خوردیم تا ببینیم نجابت و متانت اصولگرایانی را که چماق به دست خوانده می شوند، ما شکست خوردیم تا مرور کنیم عکس العمل های بازندگان مختلف تاریخ را، ما شکست خوردیم تا ببینیم ادعای خط امامی بودن چقدر توفیر دارد با عمل به خط و رای امام، ما شکست خوردیم تا نشان دهیم ملاک های برد و باخت در قاموس انقلاب و انقلابی فرق می کند! بله ما بلافاصله بعد از فتنه ۸۸ شکست خوردیم تا این دو حادثه عظیم پشت سر هم در حافظه تاریخ ثبت و ضبط شوند؛ باشد برای آیندگان.

بخوانید:به رئیس جمهور محترم آقای حسن روحانی. تقی دژاکام

شکوه شکست. سجاد صفار هرندی

آقای هاشمی! می دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی زند! مسعود ده نمکی

انتشار و انعکاس درتریبون مستضعفین،خبرنامه دانشجویان ایران،خط نیوز،سایت خبری 598،بی باک نیوز،سایت حیات طیبه(ستاد مردمی دکتر جلیلی)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۰۵
سحر دانشور
امروزنوشت - تولد شیشه ای در 1+5

                                     نقش رسانه های جمعی در قبض و بسط شخصیت جلیلی

سعید جلیلی متولد کجاست؟ بسیاری در پاسخ به این سوال کمی عجیب شهر مقدس مشهد را به خاطر می آورند در حالی که مشهد گزینه صحیح سوال فوق نیست. سعید جلیلی متولد آلماتی، بغداد، مسکو، استانبول و... است! جلیلی در این شهرها و در بطن نشست های مختلف 1+5 متولد شد؛ تولدی که قائم به دیدگاه و ذهنیت مردم ایران است و با شهادت هزار و یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری و خبرنگار و خبر و رسانه های جمعی ریشه در ذهن و خاطر 75 میلیون ایرانی و هزاران تن از مردم جهان دواند.

موضوع هسته ای ایران و تقابل چندین و چند ساله غرب و انقلاب اسلامی در بطن خود دارای ارزش های خبری بسیاری از جمله شهرت، تازگی، دربرگیری، مجاورت و برخورد بوده و هست و همین نکات موجب نقش آفرینی جدی رسانه های داخلی و خارجی به هنگام برگزاری نشست های مختلف هیئت های مذاکره ایران و غرب بود.

داغی این نشست ها و هیجان رسانه ها و رقابت جهت پوشش هرچه بهتر جلسات در سالهای اخیر مردم ایران و جهان را با مردی مواجه کرد که پیش از این هیچ ذهنیتی از چهره، منش، تفکر و مراوداتش نداشتند. مردی که گفته می شد جانباز جنگ است و به تدریج از پشت چهره خندان و آرامش گارد آهنین و بسته و مشی سازش ناپذیرش رخ نمود.

رسانه ها جلیلی را به مرد شماره یک مذاکرات و طبعا گزارشات خود بدل کرده و نامش با پرونده هسته ای ایران و سیاست مقاومت گره خورد. یادآوری نشست های مختلف و حساسیت بیش از حدی که برای مردم ایران و غرب داشت، تداعی کننده چهره جلیلی در اذهان هزاران بیننده اخبار تلویزیون، رادیو، روزنامه ها و سایت ها است.

در حقیقت جلیلی در آن روزها برای مردم متولد شد و نامش با «پرونده هسته ای»، «آینده ایران اسلامی و انقلاب» و «خون شهدای هسته ای» پیوندی وثیق خورد. تاکید بر سه کلید واژه فوق ما را به بن مایه های این اصطلاحات رهنمون می شود و ضمیر ناخودآگاه مخاطب را به سمت اصولی چون «اهمیت»، «موفقیت»، «مجاهدت»، «سازش ناپذیری با غرب»، «تلاش و کوشش»، «مدیریت بحران»، «پایبندی به میراث شهدا و حفظ راه آنها»، «آرامش و دوری از هیجان زدگی در مدیریت» و «حفظ حقوق مردم ایران» جهت می دهد.

پوشش فوق العاده رسانه ای داخلی در ادوار مختلف مذاکرات هسته ای که با امید به موفقیت ایران و تلاش برای ایجاد همدلی با تیم مذاکره کننده صورت می گرفت، تصویری از یک مرد توانمند و مدیری با ویژگی های فوق از جلیلی در اذهان مردم و ضمیر ناخودآگاه ایشان ایجاد کرد که به وسیله تلاش های رسانه های غرب برای بازنمایی چهره ای انقلابی و سازش ناپذیر از وی تکمیل شده و به ایجاد تصویری دلچسب از این مرد آرام در اذهان جامعه منجر شد. مردی که هم اصول مدیریت، مذاکره و دیپلماسی را می داند و هم در اصطلاح عامه «کوتاه بیا» نیست.

با همین مقدمات می توان مدعی شد بزرگترین فرصت رسانه ای از طریق یک نقش آفرینی دقیق از طریق مذاکرات هسته ای برای جلیلی ایجاد شده است که می تواند مانند موجی برای تثبیت حس مردم نسبت به این رجل جوان به کار آید. هوشمندی حامیان جلیلی برای استفاده از این موج و تکیه بر ویژگی های ایجاد شده در ذهن مردم ایران نسبت به او اصلی اساسی و کارساز است.

اما اشاره به شیشه ای بودن این تولد و توانایی رسانه ها برای شکستن شیشه عمر مرد مذاکرات هسته ای ایران با یادآوری تبلیغات فعلی غرب علیه او از اهمیتی ویژه برخوردار است. آنجا که با جنگ طلب خواندن وی و برگزیده بودنش توسط رهبری انقلاب و تلاش های بی وقفه برای تخریب چهره مدیر، مردمی و مقاوم جلیلی می توانند به مخدوش کردن چهره مثبتش امیدوار باشند.

نکته اما فرصت بودن همین حملات و تقابل ها برای اردوی جلیلی و انقلاب است. چه اینکه بازنمایی تلاش های رسانه های غرب برای تخریب چهره او فرصتی است که در گرو هوشمندی تیم رسانه ای و تبلیغاتی جلیلی قرار دارد. می توان گفت بازی رسانه ها بازی پیچیده ای است و ادامه حیات مرد متولد شده از مذاکرات هسته ای در گرو نقش آفرینی به جای رسانه ها و تیم تبلیغاتی و حامیان اش است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۱۳
سحر دانشور
امروزنوشت - گوشت قربونی
بعد از فتنه 88 و یافتن اصلی ترین جانی اون عرصه یعنی علوم انسانی و رسانه، عده زیادی احساس تکلیف!!! کردن تا با ورود به این میدان پر از مین از خطرات و انفجارهای بعدی پیشگیری کنن! این بود که شروع کردن به برگزاری طرح های مختلف و یقه دریدن ها و باد به غبغب انداختن ها و وااسلام و وانقلابا سر دادان.

محل کار ما هم از این قاعده مستثنا که نیست هیچ، بلکه یکی از پیشتازان این میدان محسوب میشه. برا همینه که دو سال پیش کلی هزینه کرد و دوره های مختلف از یه طرح فرهنگی رو برگزار کرد و اصلا یک دوره رو مخصوص بحث رسانه و... گذاشت و کلی هزینه کرد و کلی دانشجو رو به مشهد کشوند و درس و درس و درس و بحث که کارشناس رسانه بار بیاره!

الان دوسال گذشته

نه از رسانه خبری هست و نه از کارشناس رسانه و نه هیچ چیز دیگه

فقط هرچند وقت یه بار یه عده رو میبینی که متخصص یقه گیری و رمز گشایی و تکرار اصطلاح جنگ نرمن و البته اونقدر فربه حرف می زنن که فراموش میکنی یه سوزن کوچولو برای ترکوندنشون کافیه!!!

شما بگین گوشت قربونی این وسط کیه؟


,
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۲ ، ۰۵:۲۸
سحر دانشور